Alla inlägg den 31 juli 2009

Av madde - 31 juli 2009 19:29

iförgår börja danne o jag prata om att åka och tälta.så igår på förmiddan bestämde vi oss för att åka men skulle tvätta först.så efter tolv åkte vi till mommo som gärna ville låna gullungen josefin medans vi åkte iväg.sen hem till köping och lämna linda som ville va hos malin då vi åkte.sen packa vi tält madrass kuddar o täcken o fiskespö och massa saker som behövdes så åkte vi.var in i kolsva o handla kycklingklubbor och lite annat vi skulle äta.sen in i bernshammar köpte fiskekort.sen efter 3.5 mil från köping i skinnskatteberg var vi då framme vid krampen sen var det olika namn på alla tjärnar där.massa fisketjärnar där och dass o bord.vi satt oss o åt kyckling o potatissallad mums va gott det var.sen åkte vi till en tjärn där satte vi upp tältet de gick ju bra.sen var det att göra eld o på med kaffe.efter ett tag åkte vi till en annan tjärn kom lite regn men fanns ju stora granar hehe.inget napp.sen tillbaks till tältet gjorde eld mysigt jag va nog lite mörkrädd o tyckte jag hörde djur  kom bara en groda hoppandes förbi haha.sen vid midnatt la vi oss var mörkt ute men ljust i tältet mysigt somna sen.vakna halv fyra på natten kunde ej somna om .sen vakna danne 4 då gick vi ut o gjorde upp eld o koka kaffe.sen blev det fiske o jag plocka lite blåbär till lindas blåbärspaj.sen la vi en regnbåge på elden.som vi skulle äta senare.men vid 6 åt vi kyckling till frukost gott.sen plocka vi ihop tältet o åkte till en annan tjärn .danne fick en regnbåge på första kastet.sen 9 åt vi macka med rökt fläskfile på de va lunchen hehe gott.sen körde vi till nästa ställe nära vägen danne kasta ut betet o satte fast spö i bilen sen somna vi 20 min vadå trötta och klockan bara 11 klart vi va ju uppe tidigt.sen nästa tjärn vid tolv där fick vi 2 regnbågar till vid 12.kul o få fisk så klart.sen åt vi middag macka med rökt regnbåge de var supergott.kokade kaffe med.sen tog jag kudden o la mig på bänken o somna nästan igen hehe.sen kom det massa gräsänder och var hungriga jag hadde ju lite korv det tyckte dom om men det tog ju slut va hadde jagdå joo ostbågar mums de åt dom med hihi.sen efter tre utan nån mera fisk packa vi ihop o åkte hem.spöregn på hemvägen.linda var hemma när jag kom men josefin hämtar vi oss mommo imorrn.har ringt flera gånger och de går såå bra hon e ju så snäll mommos gullunge.klart hon alltid snäll ju.var verkligen otur för syrran att jason gjorde illa sig igår och dom fick åka iväg.dom hadde juplanerat massa kul men de får ni göra nån annan dag.krya på dig syrran hoppas du mår bättre nu.nu e jag såå trött har laddat upp massa fina bilder på bdb.blir nog sova tidigt ikväll.tusen tack till bästa mommo och kurre för barnvakten och bästa syrran för att linda fick va hos dig.vi hadde jättemysigt bara vi två för en gångsskull.nästa gång åker vi alla iväg o campar ska bli superkul.ha en bra kväll nu mina vänner.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards